7 דרכים להפסיק לבזבז כסף על בגדים מיותרים

החלטתי שלכבוד חגיגות ה-10k באינסטגרם, אתן לכן את הטיפים הכי טובים והכי חשובים שיש לי כשמדובר בשופינג ובתחזוק מלתחה טובה שבאמת עובדת. לגזור ולשמור, ולהציץ מדי פעם, לוודא שאנחנו על זה.. תהנו!

 

1. נעים מאד – המלתחה שלך

אין סיכוי כזה שאתן יוצאות לשופינג בלי להכיר קודם כל את התכולה של המלתחה שלכן. לחלקינו זה מובן מאליו, אבל לרובינו, כך גיליתי, אין שמץ של מושג מה מסתתר מאחורי הבגדים שבקדמת הארון.

אתן לא חייבות למיין ולסנן את המלתחה פעמיים בעונה, כמוני, אלא יכולות להסתפק ברפרוף קליל על כל חלקי הארון ולשים לב – אילו מהבגדים שנמצאים שם לא לבשתן המון זמן? ואילו מהם הכי חרישים? מן הסתם את הסוג הראשון תמנעו מלרכוש שנית, ואת הסוג השני תשימו מול עיניכן במהלך השופינג. לא אחד על אחד, כן? אלא אותו הסגנון, אותם קווים, אותן גזרות.. מה שעובד לכן – כנראה עובד לכן.

2. בייסיקס טובים לפני כל דבר אחר

זו לא הפעם הראשונה וכל כך לא האחרונה שתשמעו/תקראו אותי מדברת על בייסיקס. וזה לא אוברייטד! זה באמת באמת הלב הפועם של כל מלתחה.

פריטי בייסיק טובים (בייסיק = שימושי וניתן לחרישה, טוב = יחזיק כמה עונות ויראה איכותי ולא זול) הם אותם פריטים משעממים שלא עושים לנו את השופינג למרגש ומלהיב, ולכן הרבה פעמים פשוט לא נצטייד בהם. מה שכן, תמיד נרגיש בחסרונם כשנרכיב לוקים. גם אם לא נדע לומר מה בדיוק חסר – כנראה שזה היה פריט בייסיק פשוט כלשהו.

אותם פריטים פשוטים כביכול, הם מה שגורם למלתחה שלנו לעבוד, בין אם היא מלתחה מינימליסטית ואלגנטית, או צבעונית ועמוסה. תמיד נדאג קודם כל לבייסיק.

 

3. אתן מתכננות שופינג? או זורמות לשופינג?

אם תהיו לגמרי כנות עם עצמיכן, רוב הסיכויים שתבחרו באופציה השניה. אין כמו הגיחות הקטנות לקניון כשרוצות להפגש עם חברה, או להציץ מה חדש בזארה, או סתם לנשום קצת אוויר בקניון החנוק. החדשות הטובות הן שהרגלים אפשר לשנות. ורצוי להתחיל מההרגל הזה: קניות ספונטיניות ללא שום תכנון.

בהמשך לסעיף הראשון – בו הכרנו את המלתחה שלנו והבנו מה חסר בה, ומה מיותר בה, אנחנו נכין רשימה. רצוי בפתקים בפלאפון כך שנוכל לכתוב זריז וקליל כשנפל לנו האסימון שטישרט לבנה טובה היא בדיוק מה שהמלתחה שלנו זקוקה לו. או ג׳ינס שחורים כי מסתבר שאנחנו כל הזמן קונות אפורים כהים שבפועל לא מתאימים לנו לכלום.

אם באמת נקפיד לשים לב (כשאנחנו עוברות על המלתחה, או מתלבשות בבוקר) מה חסר לנו באמת, הרשימה הזו תהיה התנ״ך החדש שלנו לזמני שופינג – ואנחנו חייבות לדבוק בה. לא.זזות.מהרשימה. אחרי שהשלמנו אותה והכל טוב, יש לנו רשות למותרות אחת או שתיים. כי היינו ילדות מקסימות.

4. צאי מזה – צאי מזה – צאי מזה

האם זה באמת נחוץ שנדע אילו פריטים חדשים נחתו גם השבוע באסוס? ובזארה? ובעדיקה? ואפילו בנט-אה-פורטר? תכלס אין פחות נחוץ מזה. כשאנחנו נרשמות לכל העדכונים האלו, אם זה מהאפליקציה, במייל, או באס-אמ-אס, אנחנו בעצם אומרות לאותם מותגים – קחו את הזכות לשים לי פרסומות בפנים 24/7 מתי ואיך שרק תרצו.

הפתרון הוא דווקא לא קיצוני ודי מאוזן – לא צריך למחוק את האפליקציה, מספיק לכבות את העדכונים ממנה ב׳הגדרות׳ בפלאפון. ומהניוזלטר לא חייב להפטר לגמרי דרך כפתור ה- unsubscribe, אפשר פשוט להעביר לתיקיית הספאם וכשנרצה להתעדכן כשנחליט שעכשיו זה זמן שופינג, נכנס לתקייה הזו ונעבור על הפרסומות. אס-אמ-אסים לעומת זאת, שמגיעים מכל חברויות המועדון שלכן, ממליצה להסיר כי אין דרך אחרת, פשוט סמסו ״הסר״.

5. שופינג אונליין על קצה המזלג

על קניות נכונות באונליין אצטרך לעשות פוסט שלם (מבטיחה שגם זה יקרה), אבל בינתיים הנה הטופ 3 שיצילו אתכן ממקרי ׳מה הזמנתי – מה קיבלתי – בכלל לא רציתי׳:

אל תקנו בלילה. זה הזמן ביום בו לרוב נכנס לשוטט ולהעביר את הזמן באתרים ואפליקציות למיניהן.. וגם הזמן בו נקנה קניות אימפולסיביות ולא נכונות. אז גם אם ראינו משהו חמוד שקורץ לנו כי כבר שוטטנו – נשמור אותו לבוקר, ונחליט בראש צלול יותר.

גשו ישר ולעניין. עבדו לפי הרשימה גם באונליין – במקום להכנס לקטגוריית ה-New in כדי לעבור על כל הבגדים ולחכות שמשהו יתפוס לנו את העין, נסנן כמה שאפשר לפי המיקוד שלנו – ישר ולעניין. נכנס לקטגוריית חולצות לדוגמה, ובמידה ואפשר נבחר את הצבע הספציפי הרצוי. באסוס אפשר לסנן אפילו עוד, ולבחור את הסגנון הרצוי של החולצה, אורך השרוול, וכו׳..

לא להכנע לכמות על פני איכות. באונליין יש לנו נטייה לחפש את המחיר הכי נמוך שנוכל להשיג עבור פריט – יותר מאשר בחנויות. לרוב זה יגרום לנו להתפשר ולקנות בגד זול יותר, או לאו דווקא הפריט המסוים שחיפשנו, וחבל. מעבר לכך, יש תחושה כזו שבאונליין לא נרכוש פריט שנחשב בעינינו ״יקר״, גם אם בחנות הפיזית כן היינו בוחרות להשקיע בפיס כזה. אם נפסיק לחשוש מהשקעות באונליין, נרוויח פיסים יותר איכותיים ויותר שיקיים. ואם לא הגיע כמו שציפינו, תמיד אפשר להחזיר.

6.  קראי לסטייל בשמו

הכל הופך להיות הרבה יותר פשוט וגם יפה, כשאנחנו מגדירות את הסגנון שלנו. זה סתם נשמע מפוצץ, מה שזה באמת אומר זה להבין מהו סוג הבגדים והצבעים שנוחים לכן וגם מרימים לכן, שאתן מרגישות בהם וואו,  שמתאימים לאורח החיים שלכן. ברגע שכל זה ברור לכן, השופינג נהיה פחות מבלבל ומאיים, ויותר מדויק וקליל.

7. אל תוותרי על פיסים טרנדיים

כאן אני דווקא רוצה לנפץ את המיתוס שאומר ״אל תכנעו לטרנדים״. אמאלה כמה שהעולם הזה היה משעמם בלעדיהם. לכו על זה! קנו את הפריט שראיתן על האינסטגרמרית האהובה עליכן והתעלפתן ממנו, גם אם הוא לא כזה קלאסי ועל זמני. למה? כדי להכניס עניין. איך? במידה.

היחסיות המושלמת בעיניי למלתחה היא 70% קלאסי ו-30% טרנדי.  אותם פיסים טרנדיים ומיוחדים שאולי לא יהיו רלוונטיים בעוד שנה או שנתיים הם מה שנותן את הטאץ׳ האישי שלכן מעבר לכל הקלאסיקה הזו. לכן נצטרך לבחור את הטרנדים שבאמת מדברים אלינו וקרובים לסגנון שלנו ולא נירה לכל הכיוונים.

 

מוזמנות להרשם לניוזלטר שלי – אם בא לכן לקבל עדכון כשהפוסט הבא יעלה לבלוג 🤍

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 Comments
  • עדי
    20.1.2021

    כתבה מעולה!! תודה לך 💕 בהחלט איישם

    • yarden
      21.1.2021

      תודה 🤍 שמחה שאהבת

  • תמר
    21.1.2021

    כרגיל, תוכן מעולה! כיף לקרוא 💗

    • yarden
      21.1.2021

      תודה תמרי!

  • שיראל
    21.1.2021

    מהממת תודה רבה❤️

    • yarden
      21.1.2021

      🤍🤍🤍🤍